VRAAG & ANTWOORD
FAQ
Bij EZ-Ride hechten we veel belang aan transparante communicatie. Daarom verzamelen we op deze pagina de meest gestelde vragen en de daarbij horende antwoorden. Als het antwoord op jouw vraag niet in dit lijstje voorkomt, mag je ons natuurlijk altijd even contacteren.
1. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
In de EZ-Ride web shop zie je bij elk product meteen of het artikel voorradig is en hoe lang de voorziene levertermijn is. Die termijn hangt af van onze huidige voorraad en kan dus verschillen naargelang de kleur die je kiest en/of de accessoires die je aan je bestelling toevoegt.
Voor standaardartikelen in voorraad zal de levertermijn doorgaans een 5-tal werkdagen bedragen.
Voor maatwerk producties, grote aantallen of niet-voorradige artikelen zullen we de levertermijn aan je bevestigen. Als je een elektrische step, bike of een EZ Rider wilt bestellen die niet in voorraad is, mag je ons altijd even een berichtje sturen om naar de geschatte levertermijn te informeren. Of stuur je even een mailtje naar onze dealers om te horen of zij eventueel nog de gewenste artikelen in huis hebben?
Je vindt het vast wel leuk om weten dat EZ Ride artikelen niet in gigantische aantallen geproduceerd worden, maar net made-to-order gefabriceerd. Op afroep en met heel veel zorg en aandacht voor detail dus om jou niets minder dan onberispelijke topkwaliteit te garanderen. Precies daarom kan het weleens voorvallen dat er een afwijkende levertermijn vermeld staat bij het product van jouw keuze.
2. Moet ik thuis zijn voor de levering?
Aangezien je pakketje niet in je brievenbus zal passen, is het wel handig dat je thuis bent om de levering aan te nemen. We sturen je sowieso nog een mailtje van zodra de goederen klaarstaan voor verzending. Daarin zal je een track & trace link vinden, waarmee je de reis van je pakketje op de voet kan opvolgen en het tijdstip van levering ongeveer kan inschatten.
Ben je niet aanwezig op het tijdstip van de levering dan zal de koerier het pakketje terug meenemen voor een 2e aanbieding. We gaan je waardevolle bestelling echt niet zomaar bij de buren droppen!
Ben je ook bij de 2e aanbieding niet aanwezig om je bestelling persoonlijk in ontvangst te nemen, dan wordt het pakketje terug bij ons afgeleverd. Aan jou om dan even contact met ons op te nemen om een nieuwe afspraak te maken, maar opgelet: aan een 3e aanbieding kunnen extra kosten verbonden zijn.
Je kan er ook voor opteren om je bestelling zelf te komen afhalen in onze magazijnen in Oudenaarde.
3. In welke landen leveren jullie?
EZ-Ride kan je bestelling op elk adres in België of Nederland leveren. Levering in andere landen is ook mogelijk op aanvraag.
4. Kan ik mijn bestelling ook zelf komen afhalen?
Via onze web shop kan je een EZ Rider, EZ Bike of de EZ Step elektrische step bestellen met de optie thuisbezorging of de optie afhalen selecteren. Voor die afhaling in onze magazijnen te Oudenaarde spreken we samen een datum en tijdstip af zodat je niet voor een gesloten deur staat.
5. Mijn levering is beschadigd toegekomen, wat nu?
Maak aub 2 minuten tijd vrij om je levering grondig te controleren. Check of alle onderdelen in het pakket zitten en bekijk ook de staat van de goederen. Eventuele tekorten of beschadigingen kan je ons best onmiddellijk en schriftelijk melden. Beschrijf wanneer en hoe je het pakket hebt aangetroffen en voeg eventueel enkele foto’s toe. Zo kunnen we meteen de nodige acties ondernemen.
1. Hoe veilig zijn de EZ-Ride producten?
Je mag op beide oren slapen. Alle EZ-Ride producten zijn uitvoerig getest en goedgekeurd en ze beantwoorden ook aan alle wettelijke normen. Zo hebben de EZ Steps, EZ Riders en EZ Bikes bijvoorbeeld allemaal de verplichte CE-keuring. Die keuringsattesten kunnen we trouwens op eenvoudig verzoek voorleggen.
Essentiële onderdelen zoals de elektromotors, schijfremmen en batterijen zijn bovendien steeds afkomstig van bekende en betrouwbare topfabrikanten en ook die componenten hebben alle technische proeven met glans doorstaan.
2. Welke productgarantie bieden jullie?
Voor alle EZ-Ride bestellingen geldt de wettelijke garantietermijn. Je geniet als particuliere consument dus 2 jaar conformiteitsgarantie.
Stel je tijdens die periode een gebrek vast dat te wijten is aan een productiefout, dan wordt het artikel op kosten van de fabrikant hersteld onder fabrieksgarantie. Mits er geen sprake is van normale slijtage of niet-geëigend gebruik uiteraard.
Heb je vragen over de garantietermijn of een concreet defect opgemerkt? Neem dan aub even contact met ons op voor verder overleg.
3. Ik heb me bedacht en wil afzien van mijn aankoop
Volgens het wettelijke herroepingsrecht heb je als particuliere consument 14 kalenderdagen bedenktijd voor een verkoop op afstand zoals een web shop bestelling. Wil je binnen die termijn afzien van je aankoop, dan volstaat het om dat even schriftelijk te bevestigen. Binnen de 14 kalenderdagen is die annulatie trouwens kosteloos als het artikel nog niet geleverd werd.
Werd je bestelling wel reeds geleverd, dan kan je alsnog van de koop afzien, mits het artikel nog niet in gebruik werd genomen en je dit in de originele verpakking kan retourneren. De eventuele kosten voor de levering en/of retournering blijf je wel verschuldigd.
1. Hoe kan ik de batterij best onderhouden?
Na een lange periode van inactiviteit kan je best de batterij volledig opladen voor gebruik. Je kan die batterij ook best om de 2 maanden eens volledig ontladen en weer opladen om de levensduur te verlengen.
Gebruik steeds originele EZ-Ride batterijen. Deze zijn van betrouwbare LG makelij en daardoor een pak veiliger dan vele goedkopere varianten op de markt.
2. Wat is de optimale bandendruk?
Controleer de bandenspanning regelmatig. Voor alle pneumatische banden houd je best een druk van 2,8 bar aan. Als je banden te weinig druk hebben, kan dat immers een negatief effect hebben op de remafstand en ook vroegtijdige slijtage in de hand werken.
3. Mag ik in de regen rijden?
Alle EZ-Ride producten zijn IPX4 conform wat betekent dat ze behoorlijk waterbestendig zijn. Dompel je EZ Ride artikelen echter nooit onder in water om de elektrische delen niet te beschadigen.
Ook bij vriestemperaturen is enige voorzichtigheid geboden voor slipgevaar en je e-ride op een droge en vorstvrije plek parkeren, is ook niet onverstandig.
4. Hoe kan ik best mijn EZ producten reinigen en onderhouden?
De aluminium frames zijn roestvrij, onderhoudsvriendelijk en weersbestendig. Gebruik nooit schurende of bijtende producten, hogedrukreinigers of water om schade aan de behuizing en de elektrische onderdelen te voorkomen. Gebruik ook nooit smeermiddelen voor de remmen!
5. Hoe werken het EZ Rider alarm en de afstandsbediening?
- Om je EZ Rider te lokaliseren, volstaat het om kort op de
-toets van de afstandsbediening te duwen. Als die binnen het bereik van de afstandsbediening staat, zal je 5 korte geluidssignalen horen om je naar de EZ Rider te leiden. Om het geluidssignaal af te zetten, duw je gewoon op eender welke andere toets.
- Als je je EZ Rider geparkeerd hebt en je wil het alarm inschakelen en/of het contact vergrendelen, duw je op de
-toets. Een geluidssignaal zal bevestigen dat je de EZ Rider vergrendeld hebt. Om het contact te herstellen en de EZ Rider vanop afstand te ontgrendelen, dien je terug op de
-toets te duwen.Indien de EZ Rider onbedoeld verplaatst wordt of bij een grote schok, zal er een alarmsignaal van 15 seconden weerklinken. Tenzij je onder de batterij de schakelaar voor de alarmfunctie op OFF hebt gezet.
- De snelheid van je EZ Rider kan je manueel aan het stuur regelen of je kan de cruise control inschakelen. Eens je de gewenste snelheid hebt bereikt, duw je daarvoor op de LICHT knop tot het
-symbool op de display verschijnt. Elke beweging aan de snelheidsregelaars aan het stuur en elke rembeweging zullen de cruise control functie onmiddellijk uitschakelen.
1. Welke voordelen en kortingen geniet ik als EZ-Ride DEALER?
De details van onze samenwerking bespreken we liefst persoonlijk met je tijdens een vrijblijvend kennismakend gesprek. Maar neem gerust al eens een kijkje op onze DEALER pagina om de voornaamste voordelen te ontdekken.
2. Ik heb geen bike shop, maar wil wel EZ-Ride PARTNER worden. Kan dat?
Natuurlijk. Ook voor hippe stores en andere trendy hot spots hebben we een interessante samenwerkingsformule uitgewerkt. Lees gerust even verder hier of neem meteen even contact op om de mogelijke win-win formule vrijblijvend te bespreken.
3. Ik wil een bestelling plaatsen voor mijn BEDRIJF, maar heb nog wat vragen.
Van zodra je een bestelling overweegt, neem je best even contact met ons op. Zo kunnen we een maatwerk prijsvoorstel voor je opmaken en eventueel ook meteen de mogelijkheden voor personalisatie aan je toelichten.
4. Kan ik ook een gepersonaliseerde EZ Rider, e-bike of elektrische step bestellen?
Ja hoor. Personalisatie via bestikkering met een full colour bedrukte wrapping is mogelijk op al onze producten. Meer nog, wij kunnen het ontwerpen, drukken en kleven van die wrapping zelfs van A tot Z voor je behartigen. Neem je even contact op zodat we de mogelijkheden met je kunnen bespreken? We komen met plezier naar je bedrijf toe of kom je liever even langs in onze showroom in Oudenaarde voor een kennismaking, demonstratie en testrit?
5. Wat is er mogelijk voor eenmalige events, acties of product placement?
We bekijken graag samen met jou wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Misschien zijn gepersonaliseerde EZ Riders met full colour bedrukte wrapping wel net wat je zoekt om jouw bedrijf, event of campagne opvallend in beeld te brengen? Of zijn Limited Edition artikelen naar jouw ontwerp net de aanlokkelijk prijzen die je zoekt voor de wedstrijden die je uitschrijft? Of dacht je eerder aan product placement of het huren of lenen van een demonstratiemodel voor je tv-programma of filmopname?
Geen idee is te gek en de mogelijkheden zijn ronduit eindeloos. Vertel ons vooral wat meer over je project zodat we even met je kunnen meedenken.
1. Ik kan niet online betalen, wat nu?
Als je niet over een kaartlezer voor online bankieren beschikt of om een andere reden niet online wil of kan betalen, kies je in de web shop best voor de optie OVERSCHRIJVING. We bezorgen je dan de nodige betalingsgegevens om je betaling via een reguliere bankoverschrijving te regelen. Je bestelling wordt pas verwerkt van zodra we de betalingen ontvangen hebben.
2. Hoe weet ik dat mijn online bestelling bij jullie is aangekomen?
Na de laatste stap in het online bestelproces ontvang je altijd een bevestigingsmail met een overzicht van je bestelling. Heb je deze mail niet ontvangen, dan check je best even je spam folder. Is ook daar geen mailtje terug te vinden, dan neem je best even contact op zodat we het nodige kunnen nakijken.
3. Wat is er allemaal inbegrepen in jullie prijzen?
De prijzen in deze web shop staan zowel inclusief als exclusief 21% btw en steeds exclusief transportkosten geafficheerd. Die transportkosten worden apart vermeld in het winkelmandje en berekend op de het totale gewicht en volume vaan je bestelling en het leveringsadres (België of Nederland).
Voor Belgische klanten wordt ook de verplichte milieubijdrage voor elektrische toestellen en batterijen (RECUPEL & BEBAT bijdrage) aangerekend.
4. Waar vind ik de beste deal en prijzen?
Bij EZ-Ride hanteren we een transparante en consequente prijszetting. Dat geldt zowel voor de prijzen in deze web shop als voor de verkoopprijzen die onze dealers aanbieden. De prijs is met andere woorden overal ongeveer dezelfde. Je hoeft dus geen tijd te steken in de zoektocht naar de goedkoopste prijs, want je zal nauwelijks verschillen opmerken. Voor grote bestellingen kan je wél best even contact opnemen om een maatwerk prijsvoorstel te ontvangen.
Als er ergens een tijdelijke actie aangeboden wordt op EZ-Ride producten, dan kom je dat als trouwe volger meteen te weten via onze sociale media kanalen.
Merk je toch ergens een stevig prijsverschil op, dan vragen we je om dat meteen te melden zodat we de nodige acties kunnen ondernemen om deze eerlijke prijsvisie overal aan te houden.
5. Kan ik ook een gepersonaliseerde EZ Bike, EZ Rider of EZ Step kopen?
Natuurlijk kan dat. Voor elk EZ-Ride artikel kunnen we een volledig gepersonaliseerde versie aanbieden door je EZ Rider, EZ Bike of EZ Step te wrappen met een full colour bedrukte folie. Zo heb je een super originele en volstrekt unieke ride die helemaal bij jouw personality past. Neem maar even contact met ons op om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is.
Een andere vraag?
Heb je een specifieke vraag over jouw bestelling of een algemene vraag die nog niet op deze pagina wordt beantwoord? Stuur ons aub een berichtje via het contactformulier zodat we je bliksemsnel een passend antwoord kunnen bezorgen.